joi, 12 decembrie 2013

Recenzie << Tată fără număr >>

În fiecare miercuri la Movieplex în Plaza România este Orange film, opțiunea prin care plătești prețul unui bilet la film și primești două, al doilea fiind gratuit. În plus, la această opțiune se adaugă și reducerea de student, deci plătești în jur de 18 lei pentru două bilete. Nu-i așa că e tentant?  Ei bine, datorită acestei opțiuni de doi ani și ceva de când am venit în București merg aproape săptămânal la film.

Aseară am văzut Delivery man sau Tată fără număr - așa cum a fost tradus în română. Filmul spune povestea unui burlac veritabil pe nume David Wozniak ( jucat de încântătorul Vince Vaughn) a cărui viață ajunsă deja într-un punct extrem este schimbată radical de vestea că are 533 de copii. Printre datoriile de zeci de mii de dolari, încercarea nereușită de a cultiva iarbă  și vestea că iubita lui polițistă este însărcinată, David primește o vizită neașteptată de la un avocat care îl anunță că, din cauza unei greșeli la clinica la care a donat spermă în urmă cu 20 de ani, este tatăl a nu mai puțin de 533 de copii. În plus, 142 dintre aceștia au înaintat un proces pentru a afla adevărata identitate a tatălui lor biologic.
Situația devine din ce în ce mai interesantă când David primește un plic cu dosarele a celor 142 de copii și, din curiozitate sau dintr-un infim simț parental, extrage unul singur care se dovedește a fi al unui adevărat star al baschetului. Încet, reușește să cunoască din ce în ce mai mulți tineri: atleți, actori, cântăreți talentați sau simpli adolescenți.
Scenariul este destul de bine scris, iar scenele pline de umor se amestecă perfect cu cele sentimentale, în care un proaspăt tată încearcă să înțeleagă ce înseamnă să fii părinte și cât de multă nevoie au copiii de recunoaștere.
Fiecare film, pentru a-l numi cu adevărat bun, are nevoie de câteva scene memorabile care să te facă să zâmbești chiar și cu trecerea timpului, sau câteva fraze memorabile pe care să ți le amintești mereu. Delivery man a avut și el câteva astfel de scene, precum:
         Yo No Soy David Wozniak

I Do Not Have Mental Problems

Deci, dacă aveți chef de un film amuzant, care să vă relaxeze și să vă bine dispună, recomand cu plăcere Delivery Man.